Partner serwisu
Drogi i autostrady

GDDKiA: Nawierzchnie betonowe to niższe koszty finansowe i społeczne

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
06-11-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
GDDKiA: Nawierzchnie betonowe to niższe koszty finansowe i społeczne
fot. SPC
Mimo że tylko 17% dróg krajowych w tej perspektywie powstanie w technologii betonowej, przedstawiciele branży asfaltowej nie przestają alarmować o negatywnych skutkach decyzji GDDKiA, która dopuściła zastosowanie innej technologii wykonania nawierzchni. „Winna” zamieszania instytucja tłumaczy, że jej intencją jest zapewnienie trwałości najbardziej obciążonych ciągów komunikacyjnych.

Beton na drogach obciążonych tranzytem

GDDKiA przypomina w piśmie skierowanym do Polskiego Stowarzyszenia Wykonawców Nawierzchni Asfaltowych, że zastosowanie nawierzchni betonowych na wybranych odcinkach dróg zapewni poza ich trwałością minimalizację kosztów finansowych i społecznych związanych z remontami dróg. Wówczas uciążliwe stają się wyłączenia odcinków z użytkowania.

Inwestor zaznacza, że trwałość dróg mogą zapewnić nie tylko nawierzchnie betonowe, ale i długowieczne oraz te o podwyższonym module sztywności. Te technologie są zdaniem GDDKiA optymalnym rozwiązaniem do zastosowania na trasach obciążonych ruchem tranzytowym.

Niech wygra najlepszy?

W specyfikacji przetargowej GDDKiA stosuje subklauzulę dotyczącą inżynierii wartości, która umożliwia oferowanie przez wykonawców zamawiającemu korzystnych rozwiązań, w tym zmianę technologii wykonania nawierzchni. Tak było w przypadku postępowania na wykonanie drogi S8 omijającej Janki i Raszyn – Strabag zaoferował GDDKiA zastosowanie nawierzchni długowiecznej opracowanej przez jej spółkę TPA, dzięki czemu uda się znacząco wydłużyć trwałość nawierzchni.

Beton w zgodzie z asfaltem

W aktualnym Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 udział dróg betonowych w stosunku do całego zakresu rzeczowego programu wynosi około 17% ciągów głównych. Natomiast nawierzchnie dróg serwisowych i poprzecznych będą wykonane w technologii asfaltowej.

GDDKiA podkreśla, że poprzedni PBDK na lata 2011-2015 zakładał budowę dróg z nawierzchnia bitumiczną, zatem gdy pojawi się konieczność wykonania wymiany warstwy ścieralnej to roboty bitumiczne będą przeważały w zlecanych pracach utrzymaniowych.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Województwo opolskie ma pierwszą betonówkę. Obwodnica Malni i Choruli otwarta

Drogi i autostrady

Województwo opolskie ma pierwszą betonówkę. Obwodnica Malni i Choruli otwarta

Elżbieta Pałys 05 września 2019

GDDKiA testuje beton wałowany

Inżynieria i innowacje

GDDKiA testuje beton wałowany

inf.pras. 20 maja 2019

W tym roku przybędzie 182 km betonówek

Inżynieria i innowacje

W tym roku przybędzie 182 km betonówek

Elżbieta Pałys 16 kwietnia 2019

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Województwo opolskie ma pierwszą betonówkę. Obwodnica Malni i Choruli otwarta

Drogi i autostrady

Województwo opolskie ma pierwszą betonówkę. Obwodnica Malni i Choruli otwarta

Elżbieta Pałys 05 września 2019

GDDKiA testuje beton wałowany

Inżynieria i innowacje

GDDKiA testuje beton wałowany

inf.pras. 20 maja 2019

W tym roku przybędzie 182 km betonówek

Inżynieria i innowacje

W tym roku przybędzie 182 km betonówek

Elżbieta Pałys 16 kwietnia 2019

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5